BLOGGER TEMPLATES AND YouTube Backgrounds »

Tuesday, August 17, 2010

Misteri demi misteri...

Hari ni hari ke-7 kita berpuasa terasa besar nikmatnya...Alhamdulillah dalam 2 hari ni shea xde lagi alami kejadian pelik ke atas diri shea seperti 5 hari lepas...Sesungguhnya ini semua kehendak Allah....Disini bermula kisah shea selama puasa 7 hri di bulan Ramadhan...Puasa pertama, shea tetiba teringatkan arwah nenek shea yang 8 bulan pergi meninggalkan shea..Sesunguhnya arwah amat rapat dgn shea..Shea terasa kehilangan teramat sangat berbanding sebelum ni...Puasa kedua, kerinduan semakin melanda terhadap arwah terasa seperti arwah datang menjenguk kami sekeluarga..Dikala itu menitis air mata shea tatkala mengingati arwah...Sesungguhnya shea terlalu sibuk hingga lupa mejenguknya dan sedekahkan Yassin..Maafkan shea nek...Puasa ketiga, Shea mengalami mimpi yang aneh dalam hidup shea..Shea tak tahu apa msg mimpi tersebut...Dalam mimpi tu shea berjumpa 2 orang jawa(1 perempuan 1 lelaki tua) shea tegur mereka dalam mimpi itu dan menyalami keduanya...Ketika shea salam wanita tua itu berkata "Jangan sekali menyentuh daun selipat gulung" shea bertanya "Daun apa tu? Dan kalu sy pegang kenapa?" wanita itu menjawab "Pasti akan berlaku sesuatu yang buruk akan dirimu." Shea menyalami lelaki tua itu pula dan lelaki itu berkata " berat" sambil menggelengkan kepala. Shea hanya berlalu pergi tanpa sepatah kata. Bila shea terjaga shea terfikir ada ke daun itu??? tapi akhirnya shea berdiam...Puasa keempat, ketika shea berterawih bersama makmum yang lain shea terasa seperti lengan shea dipegang...Shea tersentap dan beristifar..Kemudian kali kedua tangan shea dipegang lagi...Dalam hati berkata "Ya Allah sambil beristifar"....Akhirnya shea bercerita pada insan yg shea syg iaitu Suhaib..Lelaki yang byk membimbing shea ke jalan Allah setelah shea jauh tersesat...Dia berkata "Daun tu ada maksud...Maksudnya shea jgnlah berpaling tadah untuk kembali ke dunia dulu, teruskanlah niat shea dan terus berjalan ke jalan Allah." Maksud peristiwa disentuh ketika solat terawih...Shea teramat terharu ketika Suhaib berkata "Ya Allah jgn lah Kau ambil dia ketika itu sesungguhnya aku belum bersedia kehilangannya"...Kalian fahamkan maksudnya....Thankz sayang shea amat terharu dan menyayangi suhaib sepenuh hati...Insyaallah kita pasti bersama selamanya.......Inilah yang shea ingin kongsi bersama teman yang lain tentang peristiwa misteri yang shea alami tatkala ramadhan..Sungguh tersentuh hati shea dengan setiap shea lalui....Alhamdulillah....Percaya boleh taksub jgnlah sekali agar tidak rosak iman dalam diri......

2 comments:

NUR ATIKA BT ANUAR said...

nak jmp awk.... nak dga lagi byk story plis

Qaseh Shea said...

anytime dear just text me okie....byk storey sgt2 yg i lalui sepanjang perjalanan hidup i....